vrijdag, 10 oktober 2014 12:22

BuurTvrouw op nummer één voor Nationale Zorgvernieuwingsprijs

In de ranglijst van de Nationale Zorgvernieuwingsprijs staat het Schiedamse BuurTvrouw project ´De creatieve buurTwinkel´ van Miranda Pol op nummer één! De Nationale Zorgvernieuwingsprijs is volgens eigen zeggen ´dé prijsvraag die vernieuwende ideeën voor betere zorg en welzijn mogelijk maakt!´ Er zijn maar liefst 84 kanshebbende ideeën ingediend dus het een prestatie van formaat voor Miranda Pol!

Alle kanshebbers helpen we aan waardevolle tips en contacten met potentiele financiers. De winnaar krijgt € 75.000 om zijn idee uit te voeren. De prijs is een initiatief van ZonMw en VSBfonds. Elke twee jaar is er de mogelijkheid om een goed idee voor betere zorg en welzijn in te sturen. Dat idee hoeft nog niet helemaal uitgewerkt te zijn. Uit de inzendingen kiezen we circa honderd kanshebbers. Die komen naar het Zorgvernieuwingsatelier. Daar krijgen ze hulp en advies bij het uitwerken van hun idee. Het uitgewerkte idee sturen ze opnieuw in. Een speciale vakjury kiest daaruit de genomineerden. Bezoekers van de Nationale Zorgvernieuwingsdag bepalen uiteindelijk wie van de genomineerden de prijs wint.

Hoewel er maar één prijs is, valt er voor iedereen veel te winnen. Op de Nationale Zorgvernieuwingsdag kunnen de indieners gratis workshops volgen. En op een speciale fondsenmarkt brengen we goede ideeën en fondsen met elkaar in contact. Daardoor zijn al veel goede ideeën van start gegaan – ook al wonnen ze niet de prijs.

Het zijn vaak de mensen die te maken hebben met zorg en welzijn die op goede ideeën komen voor zorgverbeteringen. Zoals patiënten, zorgprofessionals, cliënten, mantelzorgers, vernieuwers en belangenbehartigers. Juist zij signaleren vaak waar én hoe het beter kan. Veel van die ideeën blijven op de plank liggen. Er is bijvoorbeeld geen tijd en geld om ze uit te werken. En vaak is ook niet duidelijk hoe je van een idee naar een haalbaar plan komt. De Nationale Zorgvernieuwingsprijs doet daar wat aan.

Doe ook mee en geef jouw 'like' op een van de 84 kanshebbende ideeën in deze ideeënbank telt mee voor het bepalen van de Online Favoriet. Stemmen kan hier: http://www.nationalezorgvernieuwingsprijs.nl/online-favoriet/?no_cache=1  Een idee 'liken' kan t/m 9 november. Het idee dat op de Zorgvernieuwingsdag op 10 november de meeste likes heeft, wint een promotiefilm ter waarde van € 5000,- Let op: alleen de 'likes' op deze website tellen mee voor de Online Favoriet. De 'Online Favoriet' campagne heeft geen invloed op wie uiteindelijk de Nationale Zorgvernieuwingsprijs van € 75.000 wint.

Miranda was eerder al te zien op PopUpTv:

Kenninsmaking met Stichting de BuurTvrouw: http://popuptv.nl/pop-up-tube/jjp_3ttqiaw

BuurTvrouw in actie voor Serious Ambtenaar: http://popuptv.nl/pop-up-tube/buurtvrouw-in-actie-voor-serious-ambtenaar

Advertentie