donderdag, 16 april 2015 23:03

Concept logo Schiedam landelijk in het nieuws

Het conceptlogo voor Stadsmarketing Schiedam heeft de stad landelijk in het nieuws gebracht. Het logo was te zien in het AD, Metro, op de NOS nieuwssite en in De Wereld Draait Door. Niet omdat men zo onder de indruk was het het ontwerp, maar omdat iemand er blijkbaar een hakenkruis in had gezien. 

Wethouder Marcel Houtkamp en diverse ambtenaren reageerden defensief via social media: Schiedam het is toch echt wel de moeite waard om te bezoeken.  Zulke reacties en zo'n ophef kan toch nooit de bedoeling zijn geweest van Stadsmarketing Schiedam...

Heel vreemd en onprofessioneel is de reactie van het grafisch bureau dat het conceptlogo ontworpen heeft. Vijf890 Ontwerpers uit Schiedam (!)  gaat vol in de aanval op Twitter: @vijf890: @RTV_Rijnmond @Metro @RDStad voor wie behoefte heeft wat verder te kijken te kijken ipv raadslidjes bellen #schiedam http://t.co/eXAP4rDRiM.  Andreas Rose krijgt openlijk een sneer: @Andreastwitt da's toevallig. ik vond je eerste indruk als kritisch raadslid ook niet goed. #plankmis #jijweleentweedekanszeker.  En dat voor ontwerpers die in opdracht van de gemeente het concept hebben gemaakt. 

Al met al een dramatische start voor Stadsmarketing Schiedam. Wordt ongetwijfeld vervolgd. 

Advertentie