dinsdag, 24 januari 2017 17:35

Frauderend zorgbureau Pinar heeft geen Schiedamse klanten meer

Schiedam - De Inspectie voor de Gezondheidszorg oordeelt dat de zorg die Zorgbureau Pinar levert aan haar klanten van onvoldoende kwaliteit is. De instelling kwam eerder in het nieuws vanwege een groot onderzoek naar fraude.

Dit onderzoek loopt nog. ROGplus, de gemeente Schiedam en zorgverzekeraar DSW hebben niet gewacht op het Inspectierapport en het fraude-onderzoek. Uit contacten met Schiedamse klanten van Pinar werd hen al eerder duidelijk dat de geleverde zorg ondermaats was.

Onderzoek
ROGplus, de uitvoeringsorganisatie van de Wet maatschappelijke ondersteuning namens de gemeenten Maassluis, Vlaardingen en Schiedam, heeft eind 2016 contact gezocht met de Schiedamse klanten van Pinar. ROGplus heeft hen laten weten niet te kunnen instaan voor goede kwaliteit en een juiste uitvoering en verantwoording van zorg door Pinar. Schiedam heeft de betrokken cliƫnten geadviseerd in overweging te nemen hun zorg in natura of via een andere zorgaanbieder te regelen.

ROGplus, de gemeente en DSW hebben meegedaan aan een landelijke pilot over het voorkomen en aanpakken van fraude met zorggeld. Want geld bedoeld voor zorg en ondersteuning moet op de juiste plek terecht komen. Uit de pilot blijkt ook dat er een relatie bestaat tussen kwaliteit van geleverde zorg en rechtmatigheid.

Misschien hebt u ook het gevoel dat er een zorgaanbieder is die onvoldoende kwaliteit levert of misschien zelf fraude pleegt. U kunt dit (anoniem) laten weten via het meldpunt van de gemeente Schiedam: https://www.schiedam.nl/fraude-zorg

Frauderend zorgbureau Pinar heeft geen Schiedamse klanten meer

Advertentie