dinsdag, 06 oktober 2015 14:32

Gemeente Schiedam scoort hoog op dienstverlening

Gemeente Schiedam scoort in de Benchmark Publiekszaken van 2015 hoog op dienstverlening, zowel wat betreft de processen als de klanttevredenheid. Voor Schiedam een mooie opsteker, waarmee aangetoond wordt dat de ontwikkeling van dienstverlening op de goede weg is. Tegelijkertijd biedt het onderzoek ook handvatten om de kwaliteit nog verder te verbeteren.

De Benchmark Publiekszaken neemt de dienstverlening van gemeenten onder de loep. Het onderzoek bestaat uit een combinatie van objectieve cijfers en beoordelingen door klanten. De cijfers en beoordelingen gaan over o.a. tarieven, bereikbaarheid, wachttijden en producten en diensten die digitaal beschikbaar zijn.

Bovengemiddelde score

De score voor tarieven is voor Schiedam gelijk aan de benchmarkgemeenten. Op alle andere onderdelen scoort Schiedam bovengemiddeld, waarbij bejegening, informatievoorziening en betrouwbaarheid aan kop gaan.

De klanttevredenheid aan de balie is met een 8,3 gelijk gebleven aan vorig jaar. Over de telefonische dienstverlening zijn de klanten positief, daarvoor geeft men in 2015 een 8,0 t.o.v. een 7,8 in 2014. De digitale dienstverlening heeft een flinke stijging doorgemaakt sinds vorig jaar, deze wordt gewaardeerd met een 7,4 t.o.v. een 6,8 in 2014.

Gemeente Schiedam wil effectief en efficiƫnt op de behoeften van haar inwoners en ondernemers inspelen. Dit betekent dat Schiedammers plaats- en tijdsonafhankelijk hun diensten bij de gemeente moeten kunnen afnemen. De gemeente volgt hierin de logica van de inwoner en is bereikbaar voor iedereen. Belangrijk aandachtspunt vanuit het onderzoek hierbij is om de bereikbaarheid op een hoger niveau te brengen. Het doel is dat inwoners, ondernemers en bezoekers positief zijn over de actieve, betrokken en meedenkende houding wanneer zij in contact komen met de gemeente Schiedam.

Gemeente Schiedam scoort hoog op dienstverlening

Advertentie