donderdag, 27 augustus 2015 16:28

Nieuwe krant met alleen oud nieuws

Op 1 september verschijnt een nieuwe tweewekelijkse gratis krant in het Westland, Midden-Delfland, Maassluis en Hoek van Holland. De titel luidt WestlandToen met een niet alledaags concept. Van 'toen naar nu' is de rode draad in de "krant met oud nieuws". WestlandToen verschijnt iedere twee weken op een dinsdag in een oplage van 30.000 exemplaren. De eerste editie bevat twaalf pagina's. Het is de bedoeling de omvang en de oplage snel uit te breiden.

Link met onze tijd
In de krant worden herinneringen, nostalgie en historie uit het gebied opgehaald. De verhalen uit het verleden worden altijd gelinkt met onze tijd. De thema's in WestlandToen zijn onder andere: historie, sport, cultuur, nostalgie, eten & drinken en het zakenleven. De lezers krijgen inspirerende artikelen door de verschillende partijen aangeleverd. Deze houden zich bezig met geschiedenis, kunst, cultuur, muziek en literatuur binnen de regio. Ook krijgen lezers uit het gebied volop gelegenheid artikelen aan te leveren bij de redactie. De krant wordt verspreid via supermarkten, horeca, VVV-kantoren, zorginstellingen, bibliotheken en gemeentelijke organisaties. Geïnteresseerden buiten het gebied kunnen een abonnement nemen.

Initiatiefnemers
Uitgevers en initiatiefnemers van WestlandToen zijn de ondernemers Jochem Immerzeel en Pieter Baard. Jochem Immerzeel legt uit waarom WestlandToen een verrijking is voor de regio: "We werken samen met veel verschillende regionale partijen die zich bezighouden met geschiedenis, kunst, cultuur, schrijvers en werken vanzelfsprekend met professionele journalisten, tekstschrijvers en interviewers. Een niet te onderschatten bron zijn onze lezers, die iedere twee weken hun herinneringen delen met duizenden andere lezers." Pieter Baard in een aanvulling: "Daarbij is de krant een ideaal middel om te communiceren met de snelst groeiende doelgroep van 72.000 vijftigplussers binnen onze regio."

Inhoud eerste nummer
In het eerste nummer onder meer aandacht voor de BeatZolder, "het eerste hok" in het Westland waarin jeugd bij elkaar kwam, het Westlands Museum over de veilingen in het Westland, het boek van Paul Waterman 'Goede Tuinders Slechte Tuinders', het treinstation Hoek van Holland en haar perrons, een Westlandse bokslegende, een advertorial met een Westlandse horecaondernemer die vertelt over zijn 27-jarig ondernemerschap en zijn locaties.

Nieuwe krant met alleen oud nieuws

Advertentie