vrijdag, 01 april 2016 14:34

PopUpTv dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar

Een mooi artikel door Marianna Beets op de website van het Nederlands Media Nieuws over PopUpTv.
Haarlem- Op 20 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. PopUpTv dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Matthijs Rorije, initiatiefnemer van PopUpTv.

Link naar het hele artikel: https://t.co/4Z1x5uE6Kx

Kun jij PopUpTv introduceren?

PopUpTv is een online Tv zender. Het is een particulier initiatief, inmiddels is het een stichting. Met heel weinig middelen en veel vrijwilligers, ondersteund en begeleid door professionals, worden heel veel programma's gemaakt. Vanuit de tv studio, waar meerdere sets zijn, worden de programma's live uitgezonden. Daarnaast worden reportages op locatie gemaakt. Alles is terug te kijken op de site popuptv.nl, op YouTube en op Facebook. Soms zijn er zelfs twee livestreams tegelijk en wordt er op één dag vanaf vier verschillende locaties live uitgezonden. Het bereik groeit met de dag. PopUpTv werkt samen met Omroep Vlaardingen, Media Tv, WaterwegSport, ZOS Radio, Het Nieuwe Stadsblad en meer. Zo zijn de programma's over Vlaardingen ook in Vlaardingen op Tv te zien, is het programma ZOS op zaterdag ook op de radio te horen en maken we het programma Nieuwsweek samen met de huis-aan-huis-krant Het Nieuwe Stadsblad.

Hoe onderscheidt PopUpTv zich van andere mediamerken?

De onderscheidende factoren van PopUpTv ten opzichte van lokale omroepen en andere nieuwswebsites zijn:

– snelheid: doorgaans staat een reportage binnen 24 uur, in de meeste gevallen zelfs al binnen 6 uur online
– video’s worden uitgezonden op de livestream en staan meteen op PopUpTv.nl op Facebook én YouTube
– kwantiteit: PopUpTv maakt in de regio van allerlei onderwerpen heel veel reportages, in Vlaardingen en Maassluis zelfs meer dan de lokale omroepen aldaar.
– kwaliteit: de rapportages zijn professioneel geproduceerd
– live: PopUpTv maakt veel live uitzendingen, zowel vanuit de vaste studio (in 2015: Hoogstraat 85) als op locatie
– laagdrempelig: de locatie van PopUpTv op zowel de Hoogstraat 85 als op Winterland Schiedam (in de periode november – januari) heeft een glazen pui. Je kunt door de ramen volgen wat PopUpTv doet en de deuren staan altijd open zodat je binnen kan lopen en meekijken en meedoen!
– 24/7 altijd alles terug kunnen kijken: dat kan via popuptv.nl en het YouTube kanaal
– positieve insteek: iedereen werkt met veel plezier bij PopUpTv en dat straalt PopUpTv uit
– PopUpTv doet wat ze belooft

Wat waren de successen en hoogtepunten van jouw mediamerk in 2015?

– Winterland Schiedam: PopUpTv zat naast de horeca ruimte en maakte elke dag live tv programma's voor verschillende doelgroepen.
– Loggerfestival: Samen met Omroep Vlaardingen verslag gedaan van het festival.
– Twee livestream tegelijk: donderdagavond 26 november 2015 zijn er op PopUpTv twee live uitzendingen tegelijk. U kunt dan op de site kiezen uit de livestreams PopUpTv 1 en PopUpTv 2.
Op PopUpTv 1 de gemeenteraad van Vlaardingen vanuit het stadhuis aan de Markt 1 in Vlaardingen te zien en op PopUpTv 2 is de uitzending te zien van KF live vanuit Studio Winterland op het Stadserf in Schiedam.
– Opening Liduinajaar: reportage vanuit de Liduinabasiliek met talkshows, instart achtergrond beelden, registratie openingsshow met vuurwerk.

Wat is jouw visie op cross media en de ontwikkeling van cross media met betrekking tot mediamerken?

Cross Mediaal werken is voor ons vanzelfsprekend. Je moet het de kijkers zo makkelijk mogelijk maken. Het maakt bij ons niet uit of ze live bij de uitzending aanwezig zijn, door de ramen mee kijken, het live op internet zien, het in Vlaardingen op Tv zien of later direct terugkijken op de livestream, op PopUpTube, YouTube of Facebook. We bevorderen het delen van filmpjes op websites en social media. Interactie met kijkers is fantastisch! Heeft iemand iets (mits acceptabel) te melden dan kunnen ze meteen voor de camera plaatsnemen (de PopUpTv video pitches). Laagdrempeliger kan niet.

Op welke cross media case waarbij jouw mediamerk was betrokken, ben je trots?

Lange Haven Plus Tv. Gestart aan het eind van 2015. Livestream beelden en maandelijkse reportages van de werkzaamheden aan de kades van de mooie en historische Lange Haven in Schiedam.

Kun je de case omschrijven?

Op de livestream zijn beelden te zien van de werkzaamheden aan de Lange Haven. We verplaatsen de camera's met de werkzaamheden mee en maken timelapsevideo's van de opnames.
Hiervoor sturen we de beelden van de camera's via een streaming video kastje naar een zelfgebouwde videoserver. Die beelden worden weer ontvangen bij de regie die de beelden, met twitterfeed, uitzendt op de livestream. De regie schakelt automatisch tussen beelden van de Lange Haven en onze studio aan het Broersveld. Via een playout systeem worden er ook reportages uitgezonden afgewisseld met de live beelden., Alles kunnen we van afstand bedienen!
Elke dag filmen we de werkzaamheden ook met andere camera's en we maken daar maandelijkse reportages van met interviews met betrokkenen,

 

PopUpTv dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar

Advertentie