woensdag, 06 juli 2016 16:19

PopUpTv heeft aanvraag voor Lokale Omroep ingediend

Schiedam - PopUpTv heeft de officiële aanvraag Publieke Zendmachtiging Lokale Omroep Schiedam 2016 – 2021 ingediend bij het Commissariaat voor de Media. Ook de Stadsomroep Schiedam heeft een aanvraag ingediend. De gemeenteraad beslist in september wie de voorkeur geniet: de Stadsomroep Schiedam of PopUpTv.

Particulier initiatief

1PopUpTv is drie jaar geleden ontstaan als particulier initiatief.
Er was, naar onze mening, te weinig aandacht voor prachtige initiatieven in de stad en PopUpTv wilde die aandacht wel geven.
PopUpTv is in die drie jaar uitgegroeid tot een krachtige lokale omroep. Steeds meer mensen weten dat je voor razendsnelle berichtgeving over het grote én kleine lokale nieuws bij PopUpTv moet zijn.

In het eerste halfjaar 2016 heeft PopUpTv met eigen middelen maar liefst 438 Tv-programma’s gemaakt (waarvan 397 over Schiedam). PopUpTv was in april 2016 één van de drie genomineerden voor de Cross Media Awards 2016, samen met de Linda en het Parool.
Het bereik groeit nog steeds: in de maand juni 2016 had PopUpTv meer dan 60.000 videoweergaves op de website, Facebook en YouTube.

Help mee

2PopUpTv ís een omroep vóór en dóór Schiedammers. Niet voor niets voeren we al vanaf het begin de slogan: ‘Kijk mee, doe mee’ Iedereen kan een podium krijgen bij PopUpTv.
Door PopUpTv te ‘liken’ op Facebook en te volgen op Twitter blijft u op de hoogte van het laatste nieuws.
U kunt nieuwstips doorgeven via Whatsapp, Facebook, telefoon, sms, de website en Twitter.

Publieke lokale omroep

Een publieke lokale omroep moet volgens ons een omroep zijn die midden in de maatschappij staat. Met snelle actuele berichtgeving over wat er gebeurt in de stad. Die aandacht geeft aan wat de inwoners belangrijk vinden. Die samenwerkt met andere partijen in en buiten de stad. Die gemakkelijk toegankelijk is voor iedereen. PopUpTv wil graag de Publieke Lokale Omroep worden voor Schiedam. Zo kunnen we solide verder bouwen aan waar we al drie jaar mee bezig zijn.

PBO

PBOEén van de voorwaarden om een Publieke Lokale Omroep te kunnen worden, is het hebben van een Programma Beleidsbepalend Orgaan (PBO).
We zijn trots te melden dat we een mooie afvaardiging van Schiedamse maatschappelijke stromingen bereid hebben gevonden om in ons PBO zitting te nemen.

Dat zijn:
Hans Loendersloot (onderwijs & cultuur)
Bernard Boode (cultuur)
Lidwien Meijer (religie)
Ben Dubbeldam (ondernemers)
Karin Janssen (zorg)
Lisa Baas (cultuur & jongeren)
Kees Janse (ondernemers)
Seref Karaaslan (religie)
Mischa Keemink (sport)
Pim Koning (sport)

Beleidsplan

3In ons beleidsplan ‘Van Lokaal naar Streek’ geven we een uitgebreide blik op de toekomst, waarin PopUpTv, in samenwerking met Omroep Vlaardingen, de ambitie uitspreekt op te gaan in de nieuwe streekomroep RTV Waterweg. Andere partijen uit de regio zullen zich daar vervolgens ook bij aan kunnen sluiten. De stap naar officiële publieke zendmachtiging voor de lokale omroep in Schiedam is de eerste stap op weg naar die toekomst.

Het vormen van een streekomroep is iets wat Omroep Vlaardingen en PopUpTv zelf graag willen, maar het is ook waarop er vanuit de OLON (Organisatie van Lokale Omroepen in Nederland) de NLPO (Stichting Nederlandse Lokale Publieke Omroepen) de VNG (Vereniging van Nederlandse Gemeenten) en het Ministerie van OCW sterk op wordt aangestuurd. Schiedam en Vlaardingen vormen in het plan van de OLON, NLPO, VNG en OCW samen streek 41.

De financiering van Streekomroepen is onderdeel van het convenant dat de OLON, NLPO, VNG en het ministerie van OCW hebben gesloten. Er komt hiervoor extra geld beschikbaar.

Voor wie meer wil weten: er ligt een exemplaar van onze complete aanvraag met beleidsplan ter inzage in de studio aan het Broersveld 31.

PopUpTv eerste halfjaar 2016

Video’s
164 nieuwsvideo’s (over sport, cuiltuur,1-1-2, evenementen, gezondheidszorg, jeugd, ouderen, politiek, onderwijs, cultuur, dieren, vluchtelingen, burgerparticipatie etc)
18 live uitzendingen Nieuwsweek
36 video’s van live uitzendingen ZOS op zaterdag
10 live uitzendingen Waterwegsport
8 sport reportages
9 video’s Schiedam in Beweging
41 reportages niet over Schiedam
2 reportages over ouderen
3 straatinterviews
11 live uitzendingen studio Broersveld
6 reportages over politiek
13 video’s naar aanleiding van open dag
7 video’s over de cross media awards
2 afleveringen vice versa
16 live uitzendingen vanuit Studio Winterland
4 live uitzendingen Elly’s Cooking Time
19 videpitches
14 video’s over de Grote Prijs Schiedam
7 afleveringen Lange Haven Plus
14 timelapses
28 commercials/promo’s
4 afleveringen SchiedamsDOEN
___________________

438 in totaal

7Juni 2016
meer dan 100 video’s gepubliceerd
meer dan 60.000 videoweergaves (PopUpTube, YouTube, Facebook)
bereik Facebook 173.439
82.819 website bezoekers

81e halfjaar 2016
438 video’s gepubliceerd
74 live uitzendingen
Livestream: 5.581 kijkers
YouTube: 60.129 video weergaven
Facebook: 203.157 video weergaven
website: 325.121 bezoekers

PopUpTv heeft aanvraag voor Lokale Omroep ingediend

Advertentie