zaterdag, 20 mei 2017 09:25

SPS promoot Schiedam bij City Marketeers

Schiedam - Stichting Promotie Schiedam (SPS) blijft zich inzetten om meer toeristen naar Schiedam te lokken. Zo was afgelopen donderdag het landelijke Hollandia netwerk (recreatie, toerisme en events) in Schiedam!

Het was de 56e editie van het Hollandia Netwerk Evenement. Ruim 60 deelnemers van organisaties als Rotterdam Partners, Delft Marketing, CORPUS en ook statenlid John Struijlaard kwamen op uitnodiging van SPS naar Schiedam. ‘Het is niet alleen een leuke manier om Schiedam te presenteren maar de bijeenkomst is ook een ideale gelegenheid om contacten te leggen’, aldus Janine Tysma, projectmedewerker Citymarketing.

Het evenement vond plaats in de theaterzaal en het grand café van het Wennekerpand. Champ Bouwman, marketing consultant Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen, heeft de plannen rondom de Dutch Cuisine-verhaallijn toegelicht.

Geert Medema, beleidsadviseur Monumenten van de gemeente Schiedam, sprak over de rijke historie van Schiedam en Vera van der Vlerk, procesmanager Binnenstad Schiedam, ging in op de huidige invulling van de monumenten. Afsluitend vond de netwerkborrel plaats waar Bobby’s Dry Gin en Bobby’s Schiedam jenever niet ontbraken.

Voorafgaand aan de bijeenkomst gingen de deelnemers op pad voor een unieke tour door de Schiedamse binnenstad. Er is een bezoek gebracht aan de Grote- of Sint Janskerk, Branderij ‘De Gekroonde Brandersketel’ van het Nationaal Jenevermuseum Schiedam en Molen de Vrijheid. Per fluisterboot hebben deelnemers jeneverhoofdstad Schiedam ervaren.

SPS promoot Schiedam bij City Marketeers

Advertentie